Standy spełniają różne funkcje na powierzchni handlowej:
- elementy stałego wyposażenia – permanentne,
- dedykowane konkretnej okazji/kampanii np. promocja, premiera nowego produktu/usługi.
Do ich produkcji wykorzystujemy różnorodne materiały, w zależności od funkcji jakie mają spełniać. W przypadku wersji permanentnej użyte surowce muszą być trwałe, by służyły jak najdłużej. Dlatego, podobnie jak w przypadku elementów stałego wyposażenia sklepów, stosujemy solidne materiały tj.: metal, drewno, płyty mdf, tworzywa sztuczne (np. pleksiglas czyli szkło akrylowe, poliwęglan). Przy produkcji standów okazjonalnych mamy większą dowolność, używamy materiałów odpowiednich do sytuacji, najczęściej jest to tektura, sklejka i tworzywa sztuczne.
Zanim przystąpimy do przygotowania projektu potrzebujemy dokładnie poznać potrzeby klienta, strategię wizerunkową marki, sprawdzić możliwości i ograniczenia powierzchni, w której stand będzie wyeksponowany. Bardzo ważnych wskazówek szukamy w key visual, na podstawie którego stworzymy POS’y budujące rozpoznawalność marki i utrwalające jej wizerunek w świadomości konsumentów.
W kolejnym kroku, musimy otrzymać odpowiedzi na kilka istotnych kwestii wpływających na konstrukcję:
- jakie ma być jego zatowarowanie?
- czy naszym celem jest pomieszczenie jak największej liczby produktów?
- jaka część jego powierzchni ma być przeznaczona na komunikację?
Taka analiza będzie punktem wyjściowym do przygotowania kilku propozycji projektu graficznego. Poznany w ten sposób kierunek działań pomoże nam w przygotowaniu projektu wstępnego. W kolejnym kroku przystępujemy do przygotowania prototypu. Jest to szczególnie ważne, gdy mamy do czynienia z produktem niestandardowym i musimy potwierdzić zasadność przyjętych założeń. To ostatni etap, który jeszcze pozwala wprowadzić do projektu drobne zmiany. Po akceptacji prototypu możemy przystąpić do produkcji serii.
Warto podkreślić, że obecnie bardzo ważną kwestią jest czas realizacji i dostępność surowców. Teraźniejsza sytuacja geopolityczna wpływa na płynność dostaw materiałów. Często trzeba myśleć o alternatywach, by można było przyspieszyć prace, ale nie zawsze jest to możliwe. Dlatego istotny jest odpowiedni harmonogram prac. W porównaniu do sytuacji sprzed pandemii i wojny w Ukrainie, termin ważności oferty uległ dużemu skróceniu, nawet do kilku dniu. Niestety nawet w tak krótkim czasie może się zmienić cena i dostępność surowców. Nie zawsze możliwe są rezerwacje materiałów, dlatego niezwykle ważne jest planowanie działań z dużym wyprzedzeniem i zabezpieczenie budżetu na zaliczki.
Skuteczna implementacja standów reklamowych, jak i całej gamy materiałów POS, pomoże wypromować markę i wpłynie na poprawę wyników sprzedażowych. Warto więc powierzyć te kwestie profesjonalistom. Mając ponad 21-letnie doświadczenie w pracy z całym wachlarzem POSM efektywnie wesprzemy Twoją markę w wyborze najlepszego rozwiązania, które wyprodukujemy z najwyższą starannością. Zachęcamy do kontaktu z nami.