Badanie rynku
Najważniejszą kwestią przy rozpoczęciu działań jest badanie rynku, poznanie potrzeb swoich klientów (kim jest Twój klient? jak kupuje? szuka konkretnych marek czy smaków?). Półkę budujesz pod preferencje klientów. Trzymaj rękę na pulsie, sprawdzaj aktualne nowości i trendy. Śledź marki, które są najchętniej kupowane przez konsumentów. Komunikuj promocje, loterie i konkursy organizowane przez marki. Pamiętaj o odpowiedniej komunikacji aktywacji oraz dostępności nagród (gratisowych produktów).
Jakość ekspozycji
Po pierwsze zadbaj o porządek na półce. Przekąski są delikatne, zwracaj uwagę, by nie uszkodzić zawartości opakowania. Pomocne będą materiały POS wspierające eksponowanie towaru np. krawaty, standy. Zapewnij czytelne oznaczenie cen. Stosuj metodę FIFO (First In First Out), czyli starsze partie przekąsek sprzedawaj w pierwszej kolejności.
Schemat idealnej półki
Mając powyższe kroki za sobą możesz przystąpić do budowania idealnej półki, kieruj się poniższymi zasadami:
- Przekąski podziel na kategorie słone i słodkie.
- Produkty układaj rodzajami.
- Ustawienie produktów uzależnij od rodzaju i gramatury opakowania.
Wdrażając powyższe kroki zbudujesz przyciągającą wzrok półkę i zwiększysz szanse na wzrost sprzedaży w tym segmencie.
Masz pytania?
Jeśli potrzebujesz pomocy, to zapraszamy do kontaktu z nami. Od ponad 24 lat skutecznie pomagamy naszym klientom w projektach merchandisingowych.