![](https://4mat.pl/wp-content/uploads/2023/11/Reklama-w-czasie-wojny-scaled.jpeg)
Marketing w czasie wojny
Za oknami czuć pierwsze oznaki wiosny, zbliżają się Święta Wielkanocne. Standardowo komunikacja wielu marek zachęcałaby nas do wiosennych porządków, drobnych remontów, przewietrzenia szafy.
Marketing
Merchandising
17/08/2022
Na początku najważniejsze jest rzetelne zbadanie rynku, poznanie potrzeb klientów (kim jest Twój klient? w jakiej formie najchętniej kupuje sery?). Pamiętaj, że półkę budujesz pod preferencje konsumentów. Najłatwiej rozpoznasz te potrzeby wykorzystując degustacje, które pokażą co jest pożądane przez Twoich klientów.
Stosuj metodę FIFO (First In First Out), czyli starsze partie serów sprzedawaj w pierwszej kolejności. Komunikuj promocje np. tydzień francuski z francuskimi serami. Pamiętaj, że kupujący zwracają uwagę na cenę, zadbaj o jasną informację, by mieli świadomość, ile kosztuje dany produkt.
Wprowadzając dodatki działające na zmysły tj. wino, oliwki, orzechy, miód, owoce, a także pieczywo – dbasz o powiększanie koszyka zakupowego klientów. Dlatego zadbaj, by obok serów znalazła się zachęcająca ekspozycja powyższych dodatków.
Mając powyższe kroki za sobą możesz przystąpić do budowania lodówki, kieruj się poniższymi zasadami:
Po takich przygotowaniach zbudujesz przyciągającą wzrok półkę i zwiększysz szanse na wzrost sprzedaży w tym segmencie.
Jeśli potrzebujesz pomocy, to zapraszamy do kontaktu z nami. Od ponad 24 lat skutecznie pomagamy naszym klientom w projektach merchandisingowych.
Marketing
Wszyscy klienci uwielbiają promocje i chętnie z nich korzystają. Ale, żeby promocja przyniosła zamierzony efekt, musi być przeprowadzona w odpowiedni sposób. Jak się do niej przygotować, jak ją przeprowadzić i na co zwrócić szczególną uwagę podpowiadają Anna Szcześniak, założycielka i prezes agencji marketingowej 4mat, oraz Halina Kwaśniewska, specjalistka do spraw klientów kluczowych w agencji 4mat.
Kampanie promocyjne
Aby zachęcić klientów do zakupów w sklepie małoformatowym nie wystarczy już tylko zapełnić półki towarem i… czekać. Ważne jest również, aby organizować atrakcyjne promocje, urozmaicać asortyment, nawiązywać bliskie relacje z klientami i być uważnym na wciąż zmieniające się ich potrzeby.
Marketing
Marketing
Kampanie promocyjne
Marketing