Marketing w czasie wojny
Za oknami czuć pierwsze oznaki wiosny, zbliżają się Święta Wielkanocne. Standardowo komunikacja wielu marek zachęcałaby nas do wiosennych porządków, drobnych remontów, przewietrzenia szafy.
Marketing
Outsourcing
02/07/2021
To jeden z najskuteczniejszych sposobów optymalizacji procesów biznesowych, daje wolność i elastyczność w prowadzeniu biznesu, jednocześnie oszczędzając czas, pieniądze i uwalniając zasoby w ramach danej firmy. Jako 4MAT, w ramach tej usługi, umożliwiamy Klientom korzystanie z naszego doświadczenia i zasobów, by mogli skupić się na rozwoju swojej działalności.
Model zewnętrznych sił sprzedaży będzie dobry dla firmy z każdej branży, która ma wyodrębniony dział sprzedaży mobilnej lub tworzy siatkę dystrybucji. Branże, które najczęściej korzystają z outsourcingu sił sprzedaży to: FMCG, farmaceutyczna, medyczna, finansowa, przemysłowa i motoryzacyjna.
W ramach tego rozwiązania firma płaci za kompletną usługę, bez konieczności inwestowania w infrastrukturę, angażowania zasobów i kapitału w obszar obsługiwany przez outsourcing. To oszczędność czasu na rekrutację sprawdzonego, odpowiednio sprofilowanego personelu, dopasowanego do konkretnego projektu, specyfiki branży i produktu. To także oszczędność czasu na wdrożenia, szkolenia, nadzorowanie, rozliczanie, administrację. Oszczędność kapitału na niezbędne narzędzia pracy i zarządzanie nimi (flota, laptop, aplikacja do raportowania, telefon itp.) oraz obniżenie kosztów stałych w przedsiębiorstwie (pracownicy, powierzchnia biurowa, media). Outsourcing sił sprzedaży to zarówno projekty stałe, jak i czasowe. Coraz częściej Klienci są zainteresowani krótkimi, sezonowymi projektami, ponieważ firmom nie opłaca się budować własnych struktur na kilka miesięcy. Skorzystanie z outsourcingu sił sprzedaży to również dostęp do wiedzy i doświadczenia naszych ekspertów, bez konieczności ich zatrudniania, co umożliwia stworzenie i wdrożenie spójnej strategii, obejmującej także usługi dodatkowe np. merchandising, kampanie promocyjne, badania półkowe czy produkcję materiałów POS. Dzięki temu organizacja sprawnie zareaguje na zmiany rynkowe bez konieczności angażowania własnego zespołu.
W pierwszym kroku należy określić nasze szczegółowe oczekiwania, co pomoże znaleźć zewnętrznego dostawcę najlepszego dla naszych celów. Ważne będą elastyczność i szybkość działania oraz dysponowanie odpowiednimi zasobami ludzkimi przez przyszłego partnera. Po wybraniu dostawcy określamy zasady współpracy, wymagania i obowiązki po jednej i po drugiej stronie w stosownej umowie. Przy implementacji takiego rozwiązania istotne jest określenie na jakim rynku będziemy prowadzić działania: tradycyjnym czy nowoczesnym. Od tego zależy strategia działania. Dla optymalnej dystrybucji i rozwijania sprzedaży na rynku tradycyjnym bardzo ważne jest budowanie relacji z podmiotami, natomiast w rynku nowoczesnym nie będą miały takiego znaczenia, ponieważ tutaj decyzje są podejmowane na linii KAM (Key Account Manager) – kupiec. Po określeniu rynku przystępujemy do sprecyzowania profilu poszukiwanych osób, kompetencji oraz określamy zakres i cele sprzedażowe. Po dobrym przygotowaniu przychodzi czas na uruchomienie projektu.
Potrzebujesz rozwinąć zespół sprzedażowy, ale nie chcesz angażować swojego czasu i zasobów? Jako agencja marketingowa 4mat chętnie wesprzemy Cię naszymi zespołami: przedstawicieli handlowych, ambasadorów marki, merchandiserów mobilnych czy też promotorów marki. Skontaktuj się z nami, by poznać szczegóły.
Marketing
Kampanie promocyjne
Marketing
Merchandising
Marketing
Merchandising