
Outsourcing sił sprzedaży
Według definicji outsourcing sił sprzedaży, to zlecanie wyspecjalizowanym podmiotom zewnętrznym, procesów niezbędnych do funkcjonowania danego przedsiębiorstwa.
Outsourcing
Merchandising
25/06/2021
Taka sztuka prezentacji produktu to właśnie merchandising – szereg działań wpływających na zachowania klientów poprzez wystrój sklepu i sposób prezentacji produktów. Służy zwróceniu uwagi klienta na dany produkt i zainicjowaniu sprzedaży. To świetny sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją i zwiększenie odsprzedaży, więc jest idealnym działaniem dla wielkopowierzchniowych sieci sprzedaży detalicznej. Oprócz odpowiedniej prezentacji towaru na półkach równie ważne są: wystrój sklepu, zapach i muzyka w tle. Wszystkie te czynniki powinny tworzyć spójną całość, skłaniającą Klienta do wejścia do sklepu, zakupów oraz powrotu za jakiś czas.
Merchandising ilościowy – czyli zapewnianie dostępności towaru oraz zwiększanie widoczności ekspozycji poprzez: rozszerzanie ekspozycji; ułożenie towaru na hot point; staranne ułożenie towaru; dbałość o czystość.
Merchandising jakościowy – to zapewnianie dostępności towaru na półce zgodnie ze standardami sieci handlowych.
Merchandising mobilny – dbałość o odpowiednią ekspozycję produktów i prowadzenie działań promocyjnych mobilnie.
Wliczamy tu także różnego rodzaju przebudowy, bieżące uzupełnianie etykiet produktu, a także szeroko rozumiane dbanie o wygląd całej ekspozycji czy sklepu. Profesjonalnie zrealizowany merchandising sprawi, że produkt zostanie dostrzeżony przez klienta, zaowocuje zainteresowaniem go i finalnie doprowadzi do zwiększenia sprzedaży.
Działania merchandisingowe to narzędzie pomocne w zwiększeniu sprzedaży zarówno u producentów jak i detalistów. Możemy je zastosować dla każdego produktu, punktu sprzedaży, czy każdej branży. Szczególnie skuteczne są działania merchandisingowe w branży spożywczej, ponieważ około 75-80% decyzji o zakupie konkretnego produktu żywnościowego podejmowanych jest w sklepie – przed półką! Inne branże, np.: elektroniczna, budowlana, odzieżowa, kosmetyczna, motoryzacyjna czy wnętrzarska również nie mogłyby skutecznie działać bez wykorzystywania merchandisingu.
Pamiętajmy, że obecnie wszystkim brakuje czasu, a zakupy trwają coraz krócej. Mamy tylko kilka sekund, by danym produktem zainteresować odwiedzających sklep i wzbudzić w nich zainteresowanie na pierwszy rzut oka. Kto zadba o półkę i ekspozycję towaru lepiej niż kompetentny merchandiser?
Właściwe rozmieszczenie towarów i ekspozycja wybranych produktów pozwala efektywnie dotrzeć do klienta i zachęcić go do zakupu. Co finalnie przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Z powodu dynamicznych zmian rynkowych i digitalizacji handlu działania merchandisingowe są obecnie jednym z najważniejszych elementów wspierających sprzedaż. Producenci, chcąc wyróżnić się na tle konkurencji i wśród ogromu bodźców zwrócić uwagę klienta na konkretny produkt, potrzebują procesu, który zapewni efektywny monitoring i szybkie reagowanie na sytuacje pojawiające się w sklepie. Merchandising gwarantuje: zwiększenie widoczności towaru na półce, monitoring dostępności produktów i zapobieganie OOS (tj. Out-of-Stocks), zadbanie o produkt poprzez stosowanie najlepszych standardów ekspozycji, kontrolę cen i promocji centralnych, wdrożenie nowości oraz obserwowanie poczynań konkurencji.
Warto podkreślić zalety płynące z wdrożenia omawianych działań z naszą agencją marketingową 4MAT. Skorzystanie z naszych usług pozwala na redukcję kosztów, zwłaszcza na struktury handlowe, oszczędność czasu, który byłby niezbędny na rekrutacje, szkolenia, procesy wdrożeniowe i rozwiązywanie bieżących problemów, eliminuje również wydatki związane z utrzymaniem floty i narzędzi do raportowania. Możemy również połączyć merchandising z innymi skutecznymi działaniami promocyjnymi z naszego portfolio, by zwiększyć zainteresowanie produktem, czy usługą.
Nadrzędnym celem pracy merchandisera jest zwiększenie sprzedaży oraz zadowolenia klientów poprzez kontrolę i nadzór nad prezentacją sklepu. W celu realizacji tych zadań osoba je wykonująca powinna wykazywać szereg istotnych cech. Bardzo ważne są: spostrzegawczość, szybka reakcja i chęć rozwiazywania problemów, rzetelność oraz poszukiwanie rozwiązań, skrupulatność oraz punktualność. Dobry merchandiser powinien łatwo nawiązywać kontakty i budować relacje, a także dobrze znać lokalne zasady w danej hali sprzedażowej. W pracy merchandisera spełnią się osoby lubiące pracę w dynamicznych warunkach, w której będą mogły wykorzystać kreatywność i zmysł estetyczny, zainteresowane rozwojem kompetencji interpersonalnych, szczególnie w nawiązywaniu kontaktów i negocjacjach.
Dodatkowo merchandiser – monter powinien posiadać uprawnienia: na wózek widłowy, elektryczne oraz do pracy na wysokości. U takiej osoby istotne są zdolności manualne, monterskie, techniczne i konfiguracyjne (np. umiejętność zainstalowania aplikacji na TV). Będzie potrzebne również poczucie estetyki, dokładność i precyzyjność, by sprawnie zamontować wymagające technicznie ekspozycje promocyjne.
W przypadku merchandiserów mobilnych istotne jest prawo jazdy, ponieważ opiekują się kilkoma placówkami, które są zobowiązani regularnie odwiedzać, kontrolować oraz przygotowywać raporty funkcjonowania. Dodatkowym atutem jest znajomość branży, w której dana osoba chce pracować.
Jeśli wzbudziliśmy Twoją ciekawość usługami merchandisingowym, to zapraszamy do kontaktu z nami. W naszej 24-letniej pracy z projektami merchandisingowymi wypracowaliśmy niezawodne rozwiązania i zbudowaliśmy pozycję eksperta w tej dziedzinie. Z chęcią opowiemy, co możemy zaoferować, by poprawić widoczność i wizerunek Twojego produktu w sklepie.
Outsourcing
Incentive marketing to sprawdzona strategia, która pozwala nie tylko zwiększyć wyniki sprzedażowe, ale również zbudować silne, zaangażowane zespoły. W 4MAT traktujemy motywację jako jeden z kluczowych filarów efektywnego zarządzania działaniami handlowymi. Wiemy, że nawet najlepszy produkt nie osiągnie sukcesu bez zespołu, który chce i potrafi go promować. Dlatego tworzymy programy, które realnie wpływają na efektywność pracy i budują pozytywne skojarzenia z marką – zarówno wśród pracowników, jak i partnerów.
Marketing
Marketing
Czy wiesz, jak firmy mierzą jakość obsługi klienta i dbają o najwyższe standardy? I co to jest mystery shopping? Badania tajemniczego klienta metoda pozwalająca na dyskretną i obiektywną ocenę poziomu usług. To narzędzie, które daje firmom bezcenny wgląd w rzeczywiste doświadczenia klientów, pomagając doskonalić obsługę i budować silniejszą relację z odbiorcami. Odkryj, jak działa mystery shopping i dlaczego jest istotny dla sukcesu wielu firm!
Z tego artykułu dowiesz się:
Badania marketingowe
Marketing
Aby zachęcić klientów do zakupów w sklepie małoformatowym nie wystarczy już tylko zapełnić półki towarem i… czekać. Ważne jest również, aby organizować atrakcyjne promocje, urozmaicać asortyment, nawiązywać bliskie relacje z klientami i być uważnym na wciąż zmieniające się ich potrzeby.
Marketing