Marketing

Jak wybrać dobre gadżety reklamowe dla klientów?

15/09/2022

Pomimo szybkiego rozwoju marketingu internetowego, stosowanie gadżetów reklamowych w celach promocyjnych pozostaje nadal atrakcyjnym rozwiązaniem marketingowym dla firmy. Dobry gadżet reklamowy może spowodować, że klient powróci do nas w przyszłości. Jakie inne zalety mają upominki reklamowe i jak je dobrać do naszej firmy?

 

Czym są gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe to nieduże przedmioty użytkowe z oznaczoną reklamą przeznaczone do bezpłatnej dystrybucji dla klientów. Bywają też nazywane gadżetami marketingowymi. Do oznaczenia gadżetów stosuje się grafikę, tekst lub znak jednoznacznie kojarzący się z reklamowaną firmą. W tym celu najczęściej wykorzystuje się: logo i nazwę firmy oraz hasło reklamowe. 

 

Przykłady gadżetów reklamowych

Jako gadżety reklamowe można wykorzystywać całą gamę drobnych przedmiotów użytkowych, warto przypomnieć najpopularniejsze:

  • długopisy
  • kalendarze
  • smycze
  • kubki
  • notatniki
  • pendrive’y
  • powerbanki
  • naklejki
  • breloki
  • podkładki pod myszki
  • magnesy na lodówkę
  • personalizowane t-shirty
  • parasole
  • torby na zakupy.

Mniej popularnymi, a bardzo ciekawymi gadżetami mogą być: świece w szkle, dyfuzory zapachowe, ozdobne pudełko na drobiazgi, taca na przystawki, deska do krojenia, wskaźniki z laserem czy lampki na biurko.

 

Dlaczego warto stosować gadżety reklamowe?

Marketerzy wiedzą, że atrakcyjne  gadżety codziennego użytku opatrzone identyfikacją wizualną marki pomagają w kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy i budowaniu pozytywnych relacji z klientami. 

Wręczenie gadżetu reklamowego konkretnej osobie to miły gest, poprawiający relacje, dobry pretekst do rozpoczęcia rozmowy. Odbiorca, korzystając z upominku reklamowego, obcuje z marką na co dzień, zapamiętuje logo firmy, co pogłębia i utrwala istnienie marki w jego świadomości. Później szukając ofert danego produktu / usługi szybko kojarzy markę, z której gadżetów korzystał i chętniej decyduje się na zakup od firmy, którą już zna.

Dodatkowo dzięki niewielkim kosztom produkcji jest to jedna z najtańszych form reklamy. 

Gadżety reklamowe są nieodłącznym elementem uczestnictwa firmy w wydarzeniach branżowych takich jak targi, konferencje, szkolenia i eventy. Z racji użytkowego charakteru, gadżety reklamowe po przekazaniu obdarowanemu zaczynają żyć drugim życiem, nie pozwalając mu zapomnieć o danej firmie. 

 

Jakie cechy powinien mieć dobry gadżet reklamowy?

Gadżetem reklamowym może być w zasadzie każdy drobny przedmiot użytkowy, który jest uniwersalny, praktyczny i trwały, jednak nie powinien należeć do asortymentu produktów produkowanych przez firmę. Unikajmy niepotrzebnych gadżetów reklamowych, jeśli odbiorca nie będzie z nich korzystał, to nie spełnią swojej roli.

Gadżet reklamowy wręczony odbiorcy staje się wizytówką firmy, dlatego bardzo ważne, by był solidny i dobrej jakości, przez jego pryzmat odbiorca będzie oceniał produkty / usługi danej marki. Liczy się również atrakcyjność upominku, odbiorca częściej sięgnie po przedmiot, który mu się podoba, jest przyjemny dla oka.

Należy także zadbać o jakość samej reklamy umieszczonej na gadżecie reklamowym. By spełniła swoją rolę, powinna być czytelna, zauważalna, estetyczna o formie dobrze dopasowanej do danego przedmiotu.

Upominki reklamowe nie muszą dosłownie odwoływać się do profilu działalności firmy, ale warto, by nawiązywały do wyznawanych przez nią wartości. 

 

Jak wybrać odpowiedni gadżet reklamowy dla swojej firmy?

Przy wyborze gadżetu należy kierować się rodzajem odbiorcy oraz sposobem i czasem ich dystrybucji. Najlepszym gadżetem do dystrybucji w punkcie sprzedaży będzie torba na zakupy. Dla młodych użytkowników świetnie sprawdzi się powerbank lub pendrive. Starszym spodoba się notes lub kubek.

Na targach najlepszym wyborem będą gadżety różnorodne – wzbudzą zainteresowanie odbiorców. Dobrym gadżetem dla firmy działającej w zgodzie z ekologią może być torba materiałowa, szklana butelka na wodę lub termos. 

Dobór gadżetu reklamowego będzie zależny też od pory roku. Wiosną sprawdzi się parasol. Latem dobrym wyborem będzie koc lub kosz piknikowy, parasol plażowy. Jesienią świetnie sprawdzą się kalendarze lub planery na kolejny rok. Zimą termofory, koce i kubki.

 

Gdzie kupić gadżety reklamowe?

Od 24 lat skutecznie pomagamy naszym klientom w kreowaniu wizerunku i budowaniu pozytywnych wrażeń związanych z marką. Z przyjemnością zajmiemy się produkcją gadżetów dla Twojej marki lub produktu, wprowadzimy w życie Twoje pomysły i podkreślimy Twoją obecność na rynku. Zapraszamy do kontaktu z nami.