Jak zbudować zachęcającą do zakupu półkę serów?

Jak zdobyć przewagę nad konkurencją i ułatwić klientom podjęcie decyzji podczas zakupów w sklepie? Między innymi poprzez przyciągającą wzrok półkę. O tym jak zbudować zachęcającą do zakupu półkę obrazujemy w naszej grafice, na przykładzie merchandisingu serów.

Zasady merchandisingu serów

Badanie rynku

Na początku najważniejsze jest rzetelne zbadanie rynku, poznanie potrzeb klientów (kim jest Twój klient? w jakiej formie kupuje sery najchętniej?). Półkę budujesz pod preferencje klientów. Najłatwiej rozpoznasz te potrzeby wykorzystując degustacje, które pokażą co jest pożądane przez Twoich klientów.

Jakość ekspozycji

Stosuj metodę FIFO ( First In First Out), czyli starsze partie lodów sprzedawaj w pierwszej kolejności. Komunikuj promocje np. tydzień francuski z francuskimi serami. Pamiętaj, że Kupujący zwracają uwagę na cenę, zadbaj o jasną informację, by mieli świadomość, ile kosztuje dany produkt.

Sprzedaż komplementarna

Wprowadzając dodatki działające na zmysły tj., wino, oliwki, orzechy, miód, owoce, a także pieczywo – dbasz o powiększanie koszyka zakupowego Klientów. Dlatego zadbaj, by obok serów znalazła się zachęcająca ekspozycja powyższych dodatków.

Schemat idealnej lodówki

Mając powyższe kroki za sobą możesz przystąpić do budowania lodówki, kieruj się poniższymi zasadami:

  • Oddzielnie układaj sery z podziałem na rodzaj i kategorię (sery białe, żółte, pleśniowe, sery z mleka krowiego, koziego, sery bez laktozy, sery BIO itp.).
  • Przy większym asortymencie w danej kategorii, grupuj sery w plastrach, wiórkach i kawałkach.
  • Zadbaj o nieszablonowe oznaczenie kraju pochodzenia produktów – umieść flagę lub symbol danego kraju.

Po takich przygotowaniach zbudujesz przyciągającą wzrok lodówkę i zwiększysz szanse na wzrost sprzedaży w tym segmencie.

Masz pytania?

Jeśli potrzebujesz pomocy, to zapraszamy do kontaktu z nami. Od 22 lat skutecznie pomagamy naszym klientom w projektach merchandisingowych.

Dodaj komentarz