Kampanie promocyjne

Współcześnie w prowadzeniu efektywnych działań promocyjnych ważne są nieszablonowe rozwiązania. Chcąc zainteresować potencjalnych odbiorców dobrze jest wykorzystać działania promocyjne związane z wyjściem do konsumenta, zainicjowaniem bezpośredniego kontaktu w miejscu jego styku z danym produktem / marką / usługą.

Co to jest…?

Promocje z promotorami to skuteczny sposób na dotarcie do nowych klientów oraz wypromowanie produktu. Teraźniejsi konsumenci są wymagający i odporniejsi na wpływ standardowych środków komunikacji. Nie wystarczy już tylko zareklamować produkt za pośrednictwem środków masowego przekazu – ATL. Bezpośrednia interakcja umożliwia zapoznanie potencjalnych nabywców z marką, opowiedzenie o produkcie / usłudze, zapoznanie z właściwościami, specyfiką, rozwianie wątpliwości, jeśli takie się pojawiają.

Rodzaje kampanii promocyjnych

Wyróżniamy m.in:

➡️ animacje – działania promocyjne, w ramach których promotorzy wchodzą w interakcję z potencjalnym klientem, by doprowadzić do sprzedaży konkretnego produktu. Angażują konsumenta, tak by wywołać w nim chęć nabycia promowanej rzeczy.

➡️ degustacje – to animacje rozbudowane o możliwość spróbowania danego produktu. Szczególnie skuteczne w przypadku promowania nowych produktów spożywczych.

➡️ samplingi – polegają na dystrybucji darmowych próbek produktów.

➡️ demonstracje – pokazy działania produktu, np. urządzenia elektroniczne i artykuły gospodarstwa domowego, chemia gospodarcza.

Dlaczego warto zastosować…?

Kampanie promocyjne umożliwiają bezpośredni kontakt odbiorcy z produktem / marką w miejscu, w którym on podobnego produktu poszukuje. W trakcie rozmowy z ambasadorem marki potencjalny klient pozyskuje niezbędną wiedzę na temat produktu, może go obejrzeć (animacje), skosztować (degustacje), sprawdzić działanie (demonstracje) lub nawet otrzymać gratisową próbkę (sampling). Ten bezpośredni kontakt w obecności produktu/usługi jest świetnym impulsem zakupowym i przyczynia się do nabycia go tu i teraz. Zdobyta w ten sposób wiedza o marce będzie trwalsza niż kilka sekund reklamy ujrzanej w przelocie. Jeśli nawet odbiorca nie dokona zakupu w danej chwili, to z dużym prawdopodobieństwem, pamiętając taką interakcję, powróci do tego wyboru, gdy pojawi się u niego potrzeba.

Na co zwrócić uwagę…?

Realizując akcje promocyjne zaczynamy od dostosowania strategii do produktu oraz skierowania jej do odpowiedniej grupy odbiorców. Zapraszamy

Elementy, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę to:

➡️Doświadczony personel (promotorzy, ambasadorzy, hostessy) – w akcjach promocyjnych wykorzystywane są techniki marketingu bezpośredniego, więc ich powodzenie w największym stopniu jest uzależnione od umiejętności interpersonalnych promotorów.

➡️ Odpowiedni czas – wybieramy godziny oraz okresy wzmożonego ruchu konsumentów, czyli przed świętami, długimi weekendami, w czasie sezonowych wyprzedaży.

➡️ Właściwe miejsce – duże centra handlowe i uczęszczane miejsca publiczne, to najbardziej oczywiste punkty do przeprowadzenia animacji.

➡️ Przyciągająca wzrok oprawa – im bardziej wyróżniająca się, niestandardowa, zaskakująca i kreatywna tym większa szansa na przyciągnięcie uwagi konsumentów.

➡️ Zastosowanie właściwych narzędzi i technik sprzedażowych – nastawionych na zbudowanie jak najgłębszej interakcji z klientem.

Zapraszamy do kontaktu

Jako 4mat, mamy 21 letnie doświadczenie w prowadzeniu efektywnych kampanii promocyjnych. Gwarantujemy przeszkolony i doświadczony personel, który poprowadzi akcję na profesjonalnym poziomie. Zapewniamy realizację celów sprzedażowych i pełne zaangażowanie w akcję. 

Jeśli planujesz realizację kampanii promocyjnych, to zapraszamy do kontaktu nami. Przeprowadzimy kampanię, która wykorzysta pełny potencjał marketingowy akcji sprzedażowych z promotorami.