Badanie rynku
Na początku najważniejsze jest rzetelne zbadanie rynku, poznanie potrzeb klientów (kim jest Twój klient? w jakiej formie najchętniej kupuje sery?). Pamiętaj, że półkę budujesz pod preferencje konsumentów. Najłatwiej rozpoznasz te potrzeby wykorzystując degustacje, które pokażą co jest pożądane przez Twoich klientów.
Jakość ekspozycji
Stosuj metodę FIFO (First In First Out), czyli starsze partie serów sprzedawaj w pierwszej kolejności. Komunikuj promocje np. tydzień francuski z francuskimi serami. Pamiętaj, że kupujący zwracają uwagę na cenę, zadbaj o jasną informację, by mieli świadomość, ile kosztuje dany produkt.
Sprzedaż komplementarna
Wprowadzając dodatki działające na zmysły tj. wino, oliwki, orzechy, miód, owoce, a także pieczywo – dbasz o powiększanie koszyka zakupowego klientów. Dlatego zadbaj, by obok serów znalazła się zachęcająca ekspozycja powyższych dodatków.
Schemat idealnej lodówki
Mając powyższe kroki za sobą możesz przystąpić do budowania lodówki, kieruj się poniższymi zasadami:
- Oddzielnie układaj sery z podziałem na rodzaj i kategorię (sery białe, żółte, pleśniowe, sery z mleka krowiego, koziego, sery bez laktozy, sery BIO itp.).
- Przy większym asortymencie w danej kategorii, grupuj sery w plastrach, wiórkach i kawałkach.
- Zadbaj o nieszablonowe oznaczenie kraju pochodzenia produktów – umieść flagę lub symbol danego kraju.
Po takich przygotowaniach zbudujesz przyciągającą wzrok półkę i zwiększysz szanse na wzrost sprzedaży w tym segmencie.
Masz pytania?
Jeśli potrzebujesz pomocy, to zapraszamy do kontaktu z nami. Od ponad 24 lat skutecznie pomagamy naszym klientom w projektach merchandisingowych.