Merchandising

Idealna półka – Twój najlepszy sprzedawca

Merchandising półki z winami

15/11/2023

Przygotowaliśmy prostą grafikę, by przybliżyć Wam kluczowe zasady merchandisingu wina. Budowę półki zawsze rozpoczynaj od badania rynku, poznania potrzeb swoich klientów (jak kupują? szukają konkretnych marek czy wariantów?). Półkę budujesz pod preferencje klientów. Trzymaj rękę na pulsie, śledź trendy rynku i bądź na bieżąco z nowościami.

W przypadku wina, które przecież nie jest produktem pierwszej potrzeby, powinieneś zadbać o jakość ekspozycji (porządek na półkach i czystość butelek). Podobnie stosując materiały POS np. wobblery, ramki, zawieszki, plakaty, także należy dbać o ich jakość. Pamiętaj, że Kupujący zwracają uwagę na cenę, zadbaj o jasną informację, by mieli świadomość, ile kosztuje produkt.

Wykorzystaj, to że Klienci lubią kupować w promocyjnej cenie i zadbaj o atrakcyjne promocje, okazje, komunikuj ofertę na specjalne dni i święta. 

Mając powyższe kroki za sobą możesz przystąpić do budowania półki, kieruj się poniższymi zasadami:

  • Droższe wina postaw na wyższych półkach.
  • Ustawiaj wina w kolejności czerwone, białe, różowe (podobieństwo koloru różowego i czerwonego mogłoby spowodować, że Klient weźmie z półki inny wariant, niż ten który zakładał).
  • Zadbaj o hot point – w miejscu najlepiej rotujących produktów stawiaj produkty z najwyższą marżą.
  • Ustawiaj wina markami.
  • Oznaczaj wina smakami. 

Po takich przygotowaniach zbudujesz przyciągającą wzrok półkę i zwiększysz szanse na wzrost sprzedaży w tym segmencie. 

 

Jeśli jednak potrzebujesz pomocy, to zapraszamy do kontaktu z nami. Od ponad 24 lat skutecznie pomagamy naszym klientom w projektach merchandisingowych.