W przypadku wina, które przecież nie jest produktem pierwszej potrzeby, powinieneś zadbać o jakość ekspozycji (porządek na półkach i czystość butelek). Podobnie stosując materiały POS np. wobblery, ramki, zawieszki, plakaty, także należy dbać o ich jakość. Pamiętaj, że Kupujący zwracają uwagę na cenę, zadbaj o jasną informację, by mieli świadomość, ile kosztuje produkt.
Wykorzystaj, to że Klienci lubią kupować w promocyjnej cenie i zadbaj o atrakcyjne promocje, okazje, komunikuj ofertę na specjalne dni i święta.
Mając powyższe kroki za sobą możesz przystąpić do budowania półki, kieruj się poniższymi zasadami:
- Droższe wina postaw na wyższych półkach.
- Ustawiaj wina w kolejności czerwone, białe, różowe (podobieństwo koloru różowego i czerwonego mogłoby spowodować, że Klient weźmie z półki inny wariant, niż ten który zakładał).
- Zadbaj o hot point – w miejscu najlepiej rotujących produktów stawiaj produkty z najwyższą marżą.
- Ustawiaj wina markami.
- Oznaczaj wina smakami.
Po takich przygotowaniach zbudujesz przyciągającą wzrok półkę i zwiększysz szanse na wzrost sprzedaży w tym segmencie.
Jeśli jednak potrzebujesz pomocy, to zapraszamy do kontaktu z nami. Od ponad 24 lat skutecznie pomagamy naszym klientom w projektach merchandisingowych.