Poniżej proponowane przez nas formy promocji, dla których pretekstem jest Dzień Kobiet:
- Happeningi – pozwalają wywołać pozytywny szum o danym produkcie, czy zwrócić uwagę na problem, treść. To najczęściej widowiska o charakterze artystycznym, które stwarzają ogromne możliwości promocji i reklamy. Niestandardowe, angażujące i budujące świadomość. Są dobrą okazją na promocję nowego produktu, w trakcie akcji happeningowej do rozdawanych sampli promowanego produktu można dołączyć np. tulipana. W ten sposób rekomendujemy promować słodycze, kosmetyki, alkohole, ale też usługi (np. telefonii komórkowej) przy udziale teamu promocyjnego, ubranego w strój zaprojektowany do okazji.
- Akcje team buildingowe – na przykład team męski wykonuje zadanie specjalne dla teamu damskiego, może to być niespodzianka, gift.
- Promocja w social mediach – okolicznościowy content ze wsparciem płatnych kampanii reklamowych, zwiększających zasięg lub współprace influencer’skie. Budując interesującą historię w mediach społecznościowych, można ciekawie zainspirować męskich odbiorców, jak wykorzystać dany produkt lub usługę do stworzenia klimatu na Dzień Kobiet.
- Kampania e-mail marketingowa – wykorzystująca specjalnie przygotowany szablon wiadomości (odpowiednie kolory, grafiki, gif’y), wyróżniający się na tle komunikatów konkurencji. Warto wyfiltrować adresy mailowe do męskich odbiorców i skierować do nich specjalne zaproszenie do zakupu prezentów na Dzień Kobiet. Wiadomość z newslettera może odsyłać do dedykowanej strony (np. landing page z poradnikiem prezentowym) z przygotowaną niespodzianką np. unikalnym kodem rabatowym.
- On-packi – czyli dołączony do opakowania dodatek do produktu głównego, wzmagający jego atrakcyjność, może to być specjalny zestaw prezentowy, okazjonalne opakowanie, zawieszka, np. kieliszki dla dwojga, jako dodatek do słodyczy – banderola z komunikacją okazji, zawieszki na produkt.
- Warsztaty tematyczne dla kobiet – połączone z prezentacją produktu, do zorganizowania w formie offline lub online.
- Event sportowy – zajęcia sportowe zorganizowane specjalnie dla kobiet (np. zumba, yoga) połączone z promocją asortymentu marek związanych ze sportem (odzież, obuwie, akcesoria do ćwiczeń, żywność).
- Flash mob – sztuczny tłum, który zbiera się niespodziewanie w miejscu publicznym, by przeprowadzić krótkotrwałe, zaskakujące dla przypadkowych świadków, zdarzenie. Ciekawa forma promocji marki skierowanej do kobiet.
- Personalizacja produktu w miejscu sprzedaży – poprzez grawerowanie, nadruk, dedykowane opakowanie, etykietę z personalizacją. Świetny dodatek do słodyczy, kosmetyków czy alkoholu.
- Akcje CSR (Corporate Social Responsibility) – pomagające w kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy, zwiększaniu konkurencyjności czy lojalności wśród klientów. Wsparcie działań rozwojowych, pomocowych dla kobiet, pomaganie kobietom na różnych płaszczyznach.
- Kampanie promocyjno-edukacyjne – wykorzystujące znane i cenione postaci kobiet. Wypromowanie produktu poprzez kampanię, w której motywem przewodnim mogą być kobiety zasłużone w historii, pisarki, artystki itp.
Możliwości jest wiele, ważne by dostosować strategię do produktu/usługi oraz skierować ją do odpowiedniej grupy odbiorców. Warto wspierać sprzedaż poprzez wykorzystanie okolicznościowych okazji. Ważne, by w swojej komunikacji dbać o klientów cały rok, wtedy nasilona kampania okazyjna przyniesie lepsze efekty.
Jeśli chcesz wykorzystać potencjał tego wyjątkowego okresu i zastanawiasz się nad rozwiązaniami najlepszymi dla Twojego brandu, to zapraszamy do współpracy i kontaktu z nami.