Happening, ambient, a może guerilla marketing?

Wiosna tuż, tuż, lato za pasem, przed nami czas, w którym życie wraca na łono natury. Ludzie ćwiczą na świeżym powietrzu, chętniej spacerują, piknikują, podejmują wyzwania dietetyczne i wprowadzają do swojego menu warzywa i owoce sezonowe. O rewolucjach w szafach, na balkonach, czy przydomowych ogródkach nie wspominając.

Jak tę wiosenną świeżość przekazać w naszej reklamie, kiedy stała się ona naszą codzienności?

Jest z nami na każdym kroku, epatuje z wszędobylskich bilbordów, wiat przystankowych, przemycają ją znane osobistości, lokowana jest w naszych ulubionych programach, jak również w przestrzeni wirtualnej. Wszystkie te czynniki powodują, że odbiorcy są coraz mniej zainteresowani jej treścią i coraz trudniej zapaść w pamięci konsumentów jako kreatywny i nieszablonowy producent. A przecież, chcemy, aby nasze działania wywoływały pozytywne skojarzenia i uśmiech na twarzach konsumentów.

Wiosna jest świetnym czasem, aby puścić wodze fantazji i w nieszablonowy sposób zakomunikować swoją markę czy usługę nowym odbiorcom. To zadanie rewelacyjnie może zrealizować za pomocą akcji happeningowych, reklamy ambientowej, a także tzw. guerilla marketingu czyli marketingu partyzanckiego. Powyższe zagadnienie często się przenikają i różnią detalami, ekspozycją logotypu, czy wysokością budżetu przeznaczanego na kampanie.

Happening, ambient i guerilla marketing – cechy wspólne

Cechą wspólną takich działań marketingowych natomiast jest to, że dobrze stargetowana, pasująca do charakteru marki, wpisująca się w jej filozofie, pozwalająca zaangażować się odbiorcy, przemycić przesłanie, wywołać uśmiech reklama, na pewno zostanie zapamiętana. Wybije się na tle tych, na które odbiorca zdołał się uodpornić. Kto wie, przy odpowiednim jej nagłośnieniu może ponieść się o wiele dalej niż na początku zakładaliśmy.


Jeśli czujesz, że taka siła i potencjał jest ukryty w twoim produkcie lub usłudze, ale zastanawiasz się jak w nieszablonowy sposób ją ukazać, wyjść z nią do konsumenta i zaangażować go, skontaktuj się z nami! Lata doświadczeń i wiele akcji tego typu, które realizowaliśmy zarówno dla organizacji pożytku publicznego, związków zawodowych, biznesu z sektora meblowego, odzieżowego, czy FMCG zaowocował doświadczeniem, którym chętnie podzielimy się z Tobą.

Niech wiosenna energia przebije się w Twoich działaniach marketingowych z 4mat. Zapraszamy do kontaktu.