Proste zasady merchandisingu mocnych alkoholi

Przygotowaliśmy kolejną ciekawą grafikę, tym razem by przybliżyć Wam kluczowe zasady merchandisingu mocnych alkoholi.

Tak jak w przypadku wina, tu również budujesz półkę pod preferencje konsumentów. Rozpocznij od badania rynku i poznania potrzeb swoich klientów (jak kupują? szukają konkretnych marek czy wariantów?). Bądź na bieżąco z nowościami, śledź trendy rynku.

Zadbaj także o jakość ekspozycji (porządek i czystość butelek), możesz wykorzystać podświetlenie półki, regały wysoko wizerunkowe. Pamiętaj, żeby cena była widoczna. Pomocne będą materiały POS dobrej jakości. Wyjdź do klientów z komunikacją o promocyjnej cenie i zadbaj o atrakcyjne promocje, okazje, informuj o ofercie na specjalne dni i święta.

Teraz możesz przystąpić do budowania półki, kieruj się poniższymi zasadami:

  • Droższe alkohole postaw na wyższych półkach.
  • Ustawiaj zgodnie z klasyfikacją 12|15|18 lub 18|15|12.
  • Zadbaj o hot point – w miejscu najlepiej rotujących produktów stawiaj brandy z najwyższą marżą.
  • Ustawiaj produkty markami.
  • Ustawiaj alkohole kategoriami (brown spirits, rum, gin, Tequila, wódka biała, wódka smakowa).

Wdrożenie powyższej strategii pomoże Tobie przyciągnąć zainteresowanie klientów i zwiększy szanse na wzrost sprzedaży w tym segmencie.

Jeśli jednak potrzebujesz pomocy, to zapraszamy do kontaktu z nami. Od ponad 21 lat realizujemy efektywne projekty merchandisingowe.