Walentynki – idealna okazja do wsparcia sprzedaży

Wielkimi krokami zbliża się Święto Zakochanych. To idealny moment, by przy tej okazji skraść serca swoich odbiorców, rozkochać ich w swoich produktach lub usługach i w efekcie podnieść sprzedaż.

Ciekawe badania konsumenckie w kontekście tego święta przeprowadza cyklicznie Barometr Providenta. Wynika z nich, że w 2021 roku świętowanie Dnia Zakochanych deklarował co trzeci respondent. Największy odsetek występował wśród uczestników badania w wieku 18-35, było to około 45%.

Dla prawie 40 % badanych jako najczęstszy powód rezygnacji z obchodzenia Walentynek jest przekonanie, że okazywanie uczuć powinno towarzyszyć nam każdego dnia. A co trzeci badany wskazał, że nie ma z kim świętować.

Z tego badania klaruje się perspektywiczna grupa konsumentów. Twój produkt doskonale się wpisuje w tematykę Walentynek? A może jest idealny dla singli i w tym okresie można sprytnie ograć ten temat, skoro 15 lutego jest Dzień Singli?

Czas pomyśleć jak dobrze wykorzystać czas i jak efektywnie zaprezentować daną markę/produkty.

To dobry moment dla wszystkich produktów, które można kupić na prezent: słodycze, kwiaty, kosmetyki, bielizna, biżuteria, alkohol, dodatki do wnętrz, świece, akcesoria, galanteria skórzana, odzież, książki, kursy, bilety lotnicze, vouchery do gabinetów kosmetycznych i medycyny estetycznej. Na tym święcie powinny też skupić się hotele, spa, restauracje i kina.

W ramach wsparcia sprzedaży powyższych produktów proponujemy:

  • kampanie promocyjne z ambasadorami marki (animacje, degustacje) – podczas których dla każdego produktu kupujący otrzymuje walentynkowy gratis w postaci np. brandowanych róż lub eleganckiego opakowania bądź kwiat ze wstążeczką opatrzoną logotypem promowanej marki;
  • on-packi – czyli dołączony do opakowania dodatek do produktu głównego, wzmagający jego atrakcyjność, może to być specjalny zestaw walentynkowy, okazjonalne opakowanie, zawieszka, np. kieliszki dla dwojga, jako dodatek do słodyczy – banderola z komunikacją walentynkową,  zawieszki na produkt (różyczki, serce na butelkę);
  • gratisy i gadżety z logo – dodawane przy sprzedaży produktu, stanowiące znakomite narzędzie promocyjne, sprzyjające budowaniu świadomości marki. Doskonałym gratisem w restauracji może być welcome drink, aperitif, a w hotelu szampan i owoce na powitanie. Do kosmetyków – przypinka do torebki, kłódeczka, elegancki brelok lub bransoletka. Voucher lub bilet do kina będą dobrym giftem do biżuterii;
  • materiały POS okazjonalne – skutecznie komunikujące konsumentowi o istnieniu konkretnego produktu czy usługi np. ograniczniki, woblery przy półce, nakładki na półkę, wyróżniki, banderole, naklejki podłogowe w sklepach, a także dedykowana ekspozycja,
  • instalacje, happeningi – w przestrzeni publicznej, w topowym miejscu, zaskakują i angażują odbiorców, wzbudzając w nich określone emocje, o których szybko nie zapomną. Np. aranżacja fontanny z czekoladą przy promocji marki słodyczowej.
  • kampania outdoorowa – wspomagająca wprowadzenie nowego produktu;
  • konkursy walentynkowe – koniecznie z prostą mechaniką (np. zrób zdjęcie, zaproponuj hasło bądź komunikat) i prostym regulaminem oraz atrakcyjnymi nagrodami. Dobrze by wśród nagród były produkty danej marki, a nagroda główna była dla dwojga. Czas trwania takiego konkursy nie powinien przekraczać 3 tygodni, najlepiej gdyby kończył się 14.02;
  • kampania e-mail marketingowa – wykorzystująca specjalnie przygotowany szablon wiadomości z walentynkowym motywem (odpowiednie kolory, grafiki, gif’y), wyróżniający się na tle komunikatów konkurencji. Dzięki temu każdy odbiorca od razu rozpozna, że otrzymał specjalną promocję walentynkową. Wiadomość może odsyłać do dedykowanej strony (np. landing page z poradnikiem prezentowym) z przygotowaną niespodzianką np. unikalnym kodem rabatowym;
  • promocja w social mediach – okolicznościowy content ze wsparciem płatnych kampanii reklamowych, zwiększających zasięg lub współprace influencer’skie. Budując interesującą historię w mediach społecznościowych, można ciekawie zainspirować odbiorców, jak wykorzystać dany produkt lub usługę do stworzenia walentynkowego klimatu.

Możliwości jest wiele, ważne by dostosować strategię do produktu/usługi oraz skierować ją do odpowiedniej grupy odbiorców. Warto wspierać sprzedaż poprzez wykorzystanie okolicznościowych okazji. Ważne, by w swojej komunikacji dbać o klientów cały rok, wtedy nasilona kampania okazyjna przyniesie lepsze efekty.

Jeśli chcesz wykorzystać potencjał tego wyjątkowego okresu i zastanawiasz się nad rozwiązaniami najlepszymi dla Twojego brandu, to zapraszamy do współpracy i kontaktu z nami.